Comissió d'Infeccions: Normes
NORMES DE FUNCIONAMENT INTERN DE LA COMISSIÓ D'INFECCIONS
Aprobades por la Comissió d'Infeccions el dia 17 de setembre de 2019
Funcions
- Promoure la normalització dels mètodes de treball en relació amb el control de la infecció hospitalària.
- Controlar l'execució de les disposicions adoptades per al control de la infecció hospitalària.
- Promoure la formació del personal en el control de la Infecció Hospitalària.
- Examinar si la modificació de les tècniques, aparells o productes de desinfecció són acceptables en el marc del control de la infecció hospitalària.
- Valorar l'aplicació de mesures d'orde general per a la prevenció de la infecció hospitalària.
- Vetlar per la realització de l'estudi EPINE
- Servir de fòrum per a la difusió d'informació de:
- Activitat del grup PROA
- Activitat i indicadors d'higiene de mans
- Situació epidemiològica (IN, i MMR)
Integrants
La Comissió ha d'estar integrada almenys per:
- Un facultatiu o facultativa de cada servici clínic
- Un facultatiu o facultativa de Microbiologia, Farmàcia i Medicina Preventiva.
- Un o una representant de la Direcció mèdica i d'Infermeria
- La persona responsable d'esterilització
- Els supervisors o supervisores de plantes d'hospitalització
Quan els temes tractats ho requerisquen, podrà convocar-se a les persones que es considere necessari.
Assistència
Per a garantir l'operativitat de la Comissió, la representació dels diferents servicis clínics i àrees d'infermeria ha de ser sempre coberta per la persona designada o per un substitut o substituta.
Reunions
Se celebraran en horari laboral una vegada al mes, i sempre que les circumstàncies el requerisquen.
La convocatòria de les reunions la farà per escrit el coordinador o coordinadora de la Comissió.
L'orde del dia serà fixat pel coordinador o coordinadora a petició dels membres de la Comissió.
Acords i propostes
Els acords i propostes s'arreplegaran en l'acta de les reunions i seran elevats a la Direcció i remesos als caps de servici.