NOTICIES

Sanitat destina 2,4 milions d'euros per a ampliació d'espais i millora de consultes de l'Hospital de Sagunt

22/01/2025

Sanitat destina 2,4 milions d'euros per a ampliació d'espais i millora de consultes de l'Hospital de

Sanitat destina 2,4 milions d'euros per a ampliació d'espais i millora de consultes de l'Hospital de Sagunt

  • Les obres s'executaran en l'ala sud de l'hospital, a banda i banda de l'accés principal
  • El projecte inclou la remodelació de les consultes externes d'Otorrinolaringologia

La Conselleria de Sanitat destinarà 2,4 milions d'euros per a l'execució de dos obres fonamentals que modernitzaran les infraestructures de l'Hospital de Sagunt. Les actuacions, que implicaran la suma de 828 metres quadrats a les instal·lacions, permetran l'ampliació de la Unitat de Documentació Clínica i Admissió (UDCA), la creació de nous espais administratius i la millora de les consultes externes d'Otorrinolaringologia.

El projecte, que es desenrotllarà en l'ala sud de l'hospital, a banda i banda de l'accés principal, respon a la necessitat d'optimitzar l'accessibilitat i el funcionament de servicis essencials, actualment localitzats en zones menys accessibles, com a soterranis i semisoterranis.

Així, l'ampliació de la UDCA comportarà el seu trasllat des del soterrani a una planta elevada situada en l'ala sud per a facilitar l'accés tant a usuaris com a professionals i modernitzar l'operativitat d'este servici clau en la gestió hospitalària. Esta obra, que compta amb un pressupost d'1.088.215 euros, contempla la construcció de 414,18 metres quadrats de superfície ampliada.

Entre els nous espais s'inclouran una recepció d'atenció al públic, una zona diàfana de treball, despatxos individuals, una sala de reunions i àrees especialitzades com a digitalització, arxiu i lavabos adaptats.

El nou espai estarà integrat amb les àrees ja existents de l'hospital mitjançant accessos directes i sistemes d'interconnexió amb les instal·lacions actuals. L'obra no afecta l'altura màxima de l'edifici ni incrementa l'ocupació en planta, ja que es realitza mitjançant una elevació de l'estructura existent.

Una altra de les actuacions s'enfocarà a la creació de nous espais administratius, també mitjançant el recrescut en la planta baixa de l'ala sud, en la part dreta de l'accés principal. Amb això, es reubicaran els servicis de manteniment, assumptes generals i informàtica, que actualment es troben en zones menys accessibles, i es milloraran les consultes externes d'Otorrinolaringologia.

Esta obra, que compta amb un pressupost d'1.324.117 euros, sumarà altres 414,18 metres quadrats de superfície construïda ampliada i inclourà la reforma d'altres 169 metres quadrats. Els nous espais inclouran despatxos, una sala de reunions, zones d'espera, magatzems i lavabos adaptats.

Els dos projectes, que es duran a terme garantint que les activitats de l'hospital no es vegen interrompudes, avancen en la modernització de les infraestructures de l'Hospital de Sagunt i reforcen la seua capacitat per a oferir servicis més accessibles, sostenibles i funcionals tant per a usuaris com per a treballadors.

Compartir

Galeria d'imatges

Sanitat destina 2,4 milions d'euros per a ampliació d'espais i millora de consultes de l'Hospital de Sagunt